Monday, November 23, 2009

Iran pemangkin kebangkitan Islam

Iran kali ini mula menunjukkan kekuatannya apabila memulakan latihan pertahanan udara yang berlangsung selama 5 hari. Latihan ketenteraan ini dilakukan bagi menjamin keselamatan proram nuklearnya bagi menjana tenaga eletrik. Walaubagaimanapun, Amerika Syarikat dan sekutunya Israel dan Kesatuan Eropah(EU) mengatakan bahawa Iran menkalankan program nuklearnya atas dasar ketenteraan bukan atas sumber tenaga. Lihatlah betapa kuatnya hasad dan dengki orang-orang kafir ke atas negara islam. Bahkan mereka sanggup menggunakan ancaman ketenteraan bagi memuaskan perasaan hasad dan dengki mereka ke atas sebuah negara islam yang kini sedang membangunkan dengan pesat. Kemajuan negara Iran berlandaskan pada semangat jihad membuatkan ramai dikalangan penduduknya samada lelaki mahupun wanita menyertai pasukan tentera sokongan. iaitu sebuah angkatan yang akan dikerah pada bila-bila masa sahaja apabila agama islam memerlukan mereka. Mereka terdiri daripada kebanyakannya orang awam.
Negara Iran juga turut mencipta pelabagai teknologi yang berkaitan dengan ketenteraan. peluru-peluru berpandu yang mampu mencapai 3000 kilometer pada kelajuan 16,000 mph mampu sampai ke negara Israel. Peluru-peluru berpandu itu juga mampu melakukan kemusnahan yang dashat ke atas negara Isarael. Kelihatan seperti Iran lebih kepada kemusnahan dan bukan pada perdamaian. Tetapi, sudah berapa lama perjanjina telah dilakukan diantara kafir dan islam. Dan berapa kali pula mereka mencabulinya??? Jika apa yang dikatakan oleh saya ini salah.. cubalah lihat apa yang terjadi ke atas Palestin sekarang ini?? Adakah mereka bebas sekarang?? tepuk dada tanya iman.
Kehebatan negara Iran mencapai kemuncaknya apabila lahirnya revolusi kebangkitan islam yang berteraskan pada perjuangan islam dan menolak budaya barat telah menjadikan Iran sebuah negara yang berani dan bersedia berhadapan dengan Isarel dan sekutunya. Presiden Iran, telah banyak mengulas tentang kezaliman Israel. Beliau juga banyak kali mengatakan tentang melenyapkan Israel daripada muka bumi ini. Inilah contoh yang kita perlukan pada seseorang pemimpin. Sifat keberanian, ketakwaan dan kepimpinan yang ditunjukkan telah menjadi perangsang kepada rakyat Iran bersedia menghadapi segala kemungkinan daripada kafirun.
Bagi sesiapa yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut tentang negara Iran dan teknologi juga cara pemerintahan berteraskan islamnya, sila ke wikipedia. Di sana anda akan mendapat artikel-artikel yang ditulis berkenaan dengan negara Iran. Ini sahaja coretan daripada saya....sedikit maklumat untuk anda......Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment